درج شده توسط: روابط عمومی

امضای یادداشت تفاهم همکاری دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی‌(ره) و دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان

25 Sep 2024

کد خبر : 9749453

تعداد بازدید : 257

طی نشستی مجازی که با حضور رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) و رئیس دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان برگزار شد یادداشت تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه به امضا رسید.

در این نشست رئیس دانشگاه ایروان ارمنستان (Hovhannes Hovhannisyan) ) ضمن ابراز علاقمندی این دانشگاه برای امضای یادداشت تفاهم همکاری بین دو دانشگاه بر ادامه همکاری های علمی و بین المللی تاکید کرد.

 دکتر قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز ضمن ابراز آمادگی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه بر همکاری در حوزه پژوهش از جمله  فرصت مطالعاتی کوتاه مدت اساتید دو دانشگاه تأکید کرد. رئیس دانشگاه گفت هم اکنون یکی از اساتید دانشگاه در آن دانشگاه در حال تدریس زبان فارسی برای علاقمندان است. اخیرا دانشگاه در رتبه بندی های بین الملل از جمله تایمز  در رتبه 600 تا 800 جهان قرار گرفته و در بین دانشگاه های جوان جهان رتبه 177 را کسب کرده است. 

و ی ضمن ابراز آمادگی و علاقه مندی دانشگاه برای میزبانی از دانشجویان کشور ارمنستان در دانشگاه بین­ المللی امام خمینی(ره) در دوره های مختلف بیان داشت: آموزش زبان فارسی در این دانشگاه هم به شکل حضوری و هم مجازی بوده و آماده پذیرش زبان آموز از کشور ارمنستان هستیم.

در ادامه رئیس دانشگاه از رئیس دانشگاه ارمنستان برای بازدید از ظرفیت های علمی و آموزشی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)  و با هدف اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری دعوت به عمل آورد.

در ادامه دکتر مارکوف Markarov مدیر بین الملل دانشگاه ایروان ارمنستان نیز با معرفی ظرفیت های علمی دانشگاه ارمنستان گفت:  این دانشگاه 14 هزار دانشجو و 1400 عضو هیات علمی ، 17 دانشکده و 3 موسسه پژوهشی دارد و تاکنون 270 تفاهم نامه همکاری با 50 کشور دنیا منعقد کرده است.

در این نشست که با حضور  دکتر مولوی، معاون امور بین الملل، دکتر قدیری، معاون پژوهشی دانشگاه، دکتر میهمی، مدیر همکاری های علمی بین المللی  و نیز آقای عمیدی، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین و آقای زرکشان، کارشناس مسئول همکاری های علمی بین الملل برگزار شد در ابتدا کلیپ معرفی دانشگاه به نمایش درآمد.

در پایان تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه امضا شد.

افزودن نظرات