مدیریت همکاری های علمی و بین المللی


مدیر همکاری های علمی و بین المللی


Responsive Image

دکتر  حسین میهمی

استادیار گروه  مترجمی زبان انگلیسی

تلفن: ٠٢٨٣٣٩٠١٥٤٦

پست الکترونیکی:
international.office@pst.ikiu.ac.ir

 
دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه به عنوان نهادی تسهیل گر (Facilitator ) به منظور تحقق اهداف و اعتلای دانشگاه در سطح ملی، بین المللی و خاصه جهان اسلام فعالیت می کند. از این رو این دفتر در تلاش است تا با حضور مؤثر در سازمان های بین المللی، مشارکت در فرایندهای توسعه علم، فناوری و نوآوری در سطح ملی، بین المللی دامنه مراودات علمی با مؤسسات آموزش عالی داخل و خارج از کشور را توسعه دهد و همچنین زمینه تبادل اندیشه و آرا میان استادان و پژوهشگران این دانشگاه و مؤسسات همتای داخل و خارج از کشور را فراهم سازد. فعالیت در اتحادیه های دانشگاهی بین المللی یکی از فعالیت های مدیریت همکاری های علمی وبین المللی است. معتقد هستیم دانشگاه ها می توانند با بهره گیری از خرد دانشگاهی توسعه علم و فناوری را با مصالح و منافع ملی گره بزنند.
امضای یادداشت تفاهم همکاری با دانشگاه های متعدد دنیا و برقراری ارتباطات علمی با دانشگاه های معتبر دنیا از شرق دور شامل کشورهای چین و کره جنوبی و پاکستان تا اروپا شامل کشورهای ایتالیا، ایرلند و اسپانیا یکی دیگر از فعالیت­های مدیریت همکاری های علمی و بین المللی است. تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های آموزشی، انتقال تجارب و دانش از مهمترین موضوعات مورد توافق در تفاهم نامه های همکاری است.
مشارکت در پروژه های بین المللی و همکاری مشترک پژوهشی با سایر دانشگاه های دنیا از دیگر موضوعات مورد علاقه مدیریت همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه است. و تاکنون در چندین پروژه بین المللی مشارکت فعال و موثر داشته است.
 
  • برقراری ارتباط با سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی داخلی و خارجی به منظور جمع آوری اطلاعات علمی تحقیقاتی مورد نیاز و همچنین جلب همکاری آنان در زمینه های مختلف پژوهشی و فناوری.

  • ترجمه نامه ها، نشریات و مدارک ارجاعی مختلف به زبانهای فارسی و خارجی مورد نیاز دانشگاه و موسسات تحقیقاتی تابعه.

  • تنظیم برنامه های سمینارها، کنگره ها، سمپوزیوم ها و کنفرانس های علمی و تحقیقاتی بین المللی با همکاری سایر واحدها و دانشکده ها و همچنین پیشنهاد اعتبارات مورد نیاز آن به مسئولین ذی ربط.

  • انجام بررسی های لازم به منظور جلب همکارب شخصیت های علمی ایرانی مقیم خارج.

  • تشریک مساعی در برقراری ارتباط انجمن ها و هیأت های علمی دانشگاه با مجامع علمی بین المللی و دانشمندان خارجی با همکاری سایر واحدهای ذی ربط دانشگاه و مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

  • تهیه تفاهم نامه های همکاری های علمی با دانشگاه های خارج از کشور و عضویت در مجامع علمی و بین المللی.

  • رسیدگی به امور مربوط به استادان و محققان خارجی در دانشگاه.

  • انجام سایر امور محوله از سوی رئیس دانشگاه.


 امیر زرکشان: کارشناس مسئول روابط خارجی و امور تفاهم نامه های بین المللی
ایمیل: intl.office@pst.ikiu.ac.ir
شماره تماس: 982833901547+
 دکتر مهدی اسمعیلی: کارشناس مکاتبات بین المللی و مترجم
ایمیل: International.office@pst.ikiu.ac.ir
شماره تماس: 982833901541+
  ندا  بهنامی پور : کارشناس مسئول همکاری های علمی و بین المللی
ایمیل:International.office@pst.ikiu.ac.ir
شماره تماس: 982833901545
 میثم قربانی: کارشناس هماهنگی ارتباطات و امور تشریفات بین الملل
ایمیل:
شماره تماس: 982833901542+